فهرست مقالات برحسب موضوع مطالعات اجتماعی و گردشگری، جامعه شناسی گردشگری
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تأثیرعوامل منتخب فناوریهای گردشگری هوشمند بر رضایت از استفاده از فناوری در سفر (موردمطالعه: گردشگران شهر یزد)
هاشم رئیسی سرتشنیزی امیررضا کنجکاو منفرد الهه حسینی -
دسترسی آزاد مقاله
2 - مطالعه مردم نگارانه انگیزه گردشگران از سفر تفریحی به استان مازندران از دریچه نظریه مناسک گذار
زهره کرانی فاطمه سام -
دسترسی آزاد مقاله
3 - نقش ارزش تجربی در کیفیت ارتباط با مشتریان آژانس های مسافرتی
عباسقلی سنگی نور پور -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تأثیر رفتار شهروندي سازمانی بر کیفیت خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل¬های بین المللی پارسیان استان مازندران)
جعفر بهاری مهدی کروبی شهلا بهاری -
دسترسی آزاد مقاله
5 - سناريوهای حضور گردشگران خارجی غيرمسلمان در افق 1404 در مشهد
آرش قهرمان احمد رومیانی ساره نعمتيان زهرا بستان -
دسترسی آزاد مقاله
6 - مدل زنجيره تأمين سبز جهت بهبود توسعه پايدار محيط زيست با رويکرد کيفي مبتني بر نظريه دادهبنياد
زهرا دلشاد مژده ربانی حسن دهقان دهنوی -
دسترسی آزاد مقاله
7 - عوامل مؤثر بر رفتارطبیعتگردی دانشجویان دانشگاههای تهران و علم و فرهنگ
بهرام نکوئی صدری سمانه توسلی احمد پوراحمد فاطمه فهرست -
دسترسی آزاد مقاله
8 - تخمین تقاضای گردشگری سلامت از کشورهای خاورمیانه
حمید آسایش مهدی کمالی هادی رحمانی فضلی -
دسترسی آزاد مقاله
9 - ارائه الگوی گردشگری سلامت براساس شاخص¬¬های فرهنگی در ایران
سمانه برخورداری -
دسترسی آزاد مقاله
10 - پیامدهای اجتماعی، پیامدهای فرهنگی، پیامدهای زیست محیطی، دربند، درکه
علی اصغر سعیدی زهرا فرضی زاده سهیلا تاسا -
دسترسی آزاد مقاله
11 - شناسایی پیشران های مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری روستای کندوله شهرستان صحنه
میترا جلیلیان محمد اکبرپور جعفر توکلی -
دسترسی آزاد مقاله
12 - تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد شغلی کارکنان به واسطه اشتراک دانش و نقش تعدیلگر ارتباطات در هتلهای چهار و پنج ستاره شهر مشهد
قاسم اسلامی فرشاد قادری -
دسترسی آزاد مقاله
13 - تاثیر تصویر مقصد جامعه محلی و اثرات ادراکی گردشگری در حمایت ازسیاستهای گردشگری(مورد مطالعه : ساکنان شهرسمنان)
زهره کیانی فیض آبادی فرناز نیک خواه الیسا طاهریان -
دسترسی آزاد مقاله
14 - رفتار شهروندی برند، رهبری برند، اشتیاق برند، اصفهان، مدل یابی معادلات ساختاری
امیررضا کنجکاو منفرد سعید سعیدا اردکانی ﻓﺮﺯاﻧﻪ ﺿﺮاﺑﺨﺎﻧﻪ -
دسترسی آزاد مقاله
15 - شناسایی مؤلفه¬های بازاریابی گردشگری با استفاده از روش فراترکیب
عزیز ارفعی فرشید نمامیان -
دسترسی آزاد مقاله
16 - تحلیل روند تحقیقات در تجربه گردشگری: تحلیل کتابسنجی
لیلا ایلچی مصباح سیوندیان امیرسالار ونکی -
دسترسی آزاد مقاله
17 - طراحی مدل کنترل رفتار انحرافی کارکنان هتل بیمارستان ها با توجه به حمایت سازمانی ادراک شده، فرسودگی شغلی و رضایت شغلی
شاهد زندی پاک رابعه زندی پاک -
دسترسی آزاد مقاله
18 - رابطه انگیزههای بومگردی و بازدید مجدد از منطقه گردشگری در منطقه سلیمان تنگه ساری، استان مازندران
بهرام نکوئی صدری الهه حیدری بروجنی فاطمه فهرست -
دسترسی آزاد مقاله
19 - گونهشناسی گردشگران بر اساس نوع اقامت در شهر مشهد
آرش قهرمان احمدرضا اصغرپورماسوله امید علی خوارزمی محسن نوغانی دکتر حسین اکبری -
دسترسی آزاد مقاله
20 - طراحی الگوی توسعه کارآفرینی درونسازمانی در مجموعههای تفریحی ورزشی
تقی عاشوری حمیدرضا قزلسفلو میثم عسگرشمسی -
دسترسی آزاد مقاله
21 - بررسی تأثير حضور گردشگران بر سلامت اجتماعی جوامع میزبان (مطالعه موردی: روستاهای نمونه گردشگری شهرستان بینالود)
طاهره صادق لو میترا یاراحمدی -
دسترسی آزاد مقاله
22 - بازسازی معنایی پدیده طبیعتگردی جمعی در بین مردم شهر ایلام
علی فیض اللهی یارمحمد قاسمی فرهاد سبزی فرد -
دسترسی آزاد مقاله
23 - طراحی مدل کسب و کار نوآور در صنعت گردشگری با تأکید بر خلق ارزش در مقصد (مورد مطالعه: شهرستان مشهد)
حسین قدمی هادی بستام علی حسین زاده -
دسترسی آزاد مقاله
24 - شناسایی معیارهای مؤثر بر موفقیت کسب¬وکارهای اینترنتی حوزه¬ گردشگری در ایران با هدف بهبود اقتصاد محلی و حفاظت از دانش بومی
مریم محمدی هلیا زرگری مرندی -
دسترسی آزاد مقاله
25 - طراحی مدل پویا جهت پیشبینی قصد سفر مسئولانه بر اساس پیچیدگیهای نیازهای مازلو
مهناز دوستی ایرانی حامد فلاح تفتی -
دسترسی آزاد مقاله
26 - فرانظریه پردازی گردشگری منطقه ای: گزارش فراتحلیل
احسان درستکار -
دسترسی آزاد مقاله
27 - تکنولوژی AR، ابزار نوین بازاریابی در صنعت گردشگری
نیلوفر هادیانفر -
دسترسی آزاد مقاله
28 - دیدگاه شهروندان در خصوص سرزندگیِ محورهای گردشگری پیاده (پیادهراه گردشگریِ چهارباغ عباسی اصفهان)
زهرا مسائلی سمر حقیقی بروجنی -
دسترسی آزاد مقاله
29 - تحول دیجیتال و تأثیر آن بر روند کسبوکارهای گردشگری
سید مجتبی محمود زاده فاطمه ایزدی یزدان آبادی طاهره آشتیانی علی اصغر حیدری -
دسترسی آزاد مقاله
30 - هویت برند مقصد - رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد
هادی اصغری حامد بخشی مژگان عظیمی هاشمی محمد حسین ایمانی خوشخو -
دسترسی آزاد مقاله
31 - نقش تفسیر در تعامل بین سیاست¬ومیراث فرهنگی¬درجهت توسعه گردشگری فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
محمدرضا صالحی پور اکبر پورفرج سید مجتبی محمود زاده احمد گل محمدی -
دسترسی آزاد مقاله
32 - تأثیر محدودیت ها و موانع ادراک شده گردشگری بر تمایل معلولان جسمی به گردشگری (حوزه مطالعه: شهر تهران)
مائده هاشمی زهرا نادعلی پور -
دسترسی آزاد مقاله
33 - تأثیر فعالیت¬های مدیریت منابع انسانی بر وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری با رویکرد چند سطحی
زهرا نیکخواه فرخانی محمد شیخ زاده -
دسترسی آزاد مقاله
34 - تأثیر جو برخورد با خطا بر تمایل به ترک خدمت زنان شاغل (مورد مطالعه: هتل های چهار و پنج ستاره شهر مشهد)
اسماعیل ملک اخلاق فرشاد قادری -
دسترسی آزاد مقاله
35 - نقش جامعه برند مقصد مبتنی بر رسانه¬های اجتماعی در برانگیختن احساسات و قصد گردشگران برای خلق مشترک ارزش و بازدید
زهره علی اسماعیلی آرمین گلی -
دسترسی آزاد مقاله
36 - سنجش عوامل مؤثر بر نگرش و گرایش فعالان گردشگری به گردشگری سبز
مصطفی محمودی بهار بیشمی -
دسترسی آزاد مقاله
37 - واکاوی عوامل مؤثر بر ارتباطات میانفرهنگی گردشگری در میان گردشگران (مورد مطالعه: شهر همدان)
گلنوش جباری نادر جعفری هفتخوانی -
دسترسی آزاد مقاله
38 - طراحی الگوی راهبردی پیشایندهای تجربه مشتری در صنعت گردشگری
صغری تقی پور صمد عالی علیرضا بافنده زنده حکیمه نیکی -
دسترسی آزاد مقاله
39 - پیوند مفهومی گردشگری و سرمایه اجتماعی در توسعه و تحول جامعه (مطالعه ترکیبی)
جواد معدنی -
دسترسی آزاد مقاله
40 - کارایی صنعت گردشگری ایران و تحلیل آن در اقلیم های مختلف
مریم اسدپور کردی حمید امیرنژاد سیدهادی ناصری اوجاکی سمیه شیرزادی لسکوکلایه -
دسترسی آزاد مقاله
41 - گامهای توسعه گردشگری فرهنگی در روستاهای استان لرستان
زینب اسدپوریان یاسر محمدی مهدی رحیمیان -
دسترسی آزاد مقاله
42 - مطالعه تطبیقی سلسله مراتب قوانین و مقررات گردشگری ایران با سایر کشورها
عذرا عزیزی علی اصغر شالبافیان ابوطالب قاسمی -
دسترسی آزاد مقاله
43 - بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری پزشکی در شهر مشهد
فاطمه رحمانی پژمان عوض پور -
دسترسی آزاد مقاله
44 - بررسی تأثیر مخاطرات ادراک شده در گذران اوقات فراغت بر نشاط اجتماعی گردشگران ورزشی در ایام پاندمی کووید-19
سحر پیرجمادی احمد محمودی وحید ساعتچیان کامران رومیانی -
دسترسی آزاد مقاله
45 - گردشگری و خلق شهر شاد (مورد مطالعه: شهرهای چالوس و نوشهر)
نسترن خندان نازنین تبریزی محمد حسن ذال -
دسترسی آزاد مقاله
46 - بررسی عوامل مؤثر بر مطالعات امکانسنجی توسعه گردشگری در استان کرمانشاه؛ ارزیابی دیدگاه جامعه محلی
محمدعلی فیض پور حبیب انصاری سامانی زهرا ناصری -
دسترسی آزاد مقاله
47 - تحلیل نگرش های ایدئولوژیک گردشگران مدرن در بازدید از جاذبه های طبیعی (مورد نمونه: گردشگران کلاته های غربی بخش بسطام شهرستان شاهرود)
طاهره صادقلو فهیمه جعفری فهیمه کریمیان -
دسترسی آزاد مقاله
48 - تبیین مؤلفه¬های اجتماعی، فرهنگی مؤثر بر گردشگری خلاق از دیدگاه گردشگران (محور زاینده¬رود اصفهان)
فائزه محقق مسعود تقوایی نگین صادقی -
دسترسی آزاد مقاله
49 - ارائه چارچوبی جهت افزایش رغبت گردشگران خارجی برای سفر به ایران با تأکید بر قدرت نرم
شادی محمودی دارانی محمد مهدی رحیمیان اصل محمدحسن ملکی مجید نیلی احمدآبادی -
دسترسی آزاد مقاله
50 - آیندهپژوهی هوش کسبوکار در صنعت گردشگری
سیده نیر ابطحی نصیری محمدحسن ملکی بهروز بیات تحفه قبادی -
دسترسی آزاد مقاله
51 - تحلیلی بر نقش سرمایه اجتماعی، تعامل اجتماعی و تسهیم دانش در بازاریابی گردشگری الکترونیک
حیدر محمدی سید محمد موسوی جد یسرا صالحی سیده هایده نعمتی -
دسترسی آزاد مقاله
52 - تحلیل محتوای کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی براساس توجه به مؤلفههای گردشگری
فائزه اسدیان اردکانی -
دسترسی آزاد مقاله
53 - اثر اصالت ادراک شده بر رضایت و قصد بازدید مجدد گردشگران (مورد مطالعه: موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج)
اکبر پورفرج ساسان احمدی -
دسترسی آزاد مقاله
54 - زيباييشناسي گردشگری کشاورزی و توليد اجتماعي فضا از منظر ذينفعان محلي (مورد مطالعه: جشنواره انگور در شهرستان ابهر، روستای درسجین)
محمد تقی حیدری داریوش جهانی اسمعیل دلیر یعقوب حقی -
دسترسی آزاد مقاله
55 - شناسایی عوامل موثر اجرای خط مشی گردشگری در استان گیلان
عزت اله عباسیان شبنم زرجو سید حامد هاشمی -
دسترسی آزاد مقاله
56 - ارائه مدل توسعه اکوسیستم کارآفرینی روستایی (با تأکید بر اقامتگاه های بوم گردی روستاهای هدف گردشگری استان خراسان رضوی)
جواد سخدری جهانگیر یدالهی فارسی ملیحه شهریاری -
دسترسی آزاد مقاله
57 - ارائه مدل ساختاری به منظور پذیرش مصرف و تولید پایدار در صنعت گردشگری
فائزه السادات میرفخرالدینی -
دسترسی آزاد مقاله
58 - تاثیر سبکهای رهبری نوظهور بر سرمایه روانشناختی و رفتارهای شغلی کارکنان در هتلداری
سمیه عابدی باقر عسگرنژاد نوري ولی نعمتی سید محمد رضا موحد -
دسترسی آزاد مقاله
59 - تحلیل نقش حمایت ساکنان از توسعه گردشگری سلامت در بازاریابی با رویکرد نگاشت شناختی (مورد مطالعه: شهرک سلامت اصفهان)
مهناز دوستی ایرانی میرمحمد اسعدی -
دسترسی آزاد مقاله
60 - بررسی تأثیر خودرهبری کارکنان بر پیامدهای برندسازی داخلی و هویت نقش در صنعت هتلداری (مورد مطالعه: هتل¬های پنج ستاره در شهر مشهد)
جمشید نجاری بیدختی امید بهبودی -
دسترسی آزاد مقاله
61 - اثر درک ریسک شناختی در همهگیری ویروس کووید-19 بر نیت رفتاری گردشگران از طریق نگرش هنجارهای ذهنی و اجتماعی (مورد مطالعه: شهر شیراز)
یزدان شیرمحمدی جعفر آهنگران امین قنبری -
دسترسی آزاد مقاله
62 - توسعه مدل ترکیبی DEMATEL- CODASجهت شناسایی راهبردهای موثر در اعتماد سرمایهگذاران به پروژههای تأمین مالی جمعی در حوزه گردشگری معنوی
محمد یحیائی محمدحسن ملکی محمدرضا پورفخاران حسین ایزدی -
دسترسی آزاد مقاله
63 - بازنمایی تصاویر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در حوزه سفر
حدا داوری حامد بخشی -
دسترسی آزاد مقاله
64 - مرور صوری و محتوایی مطالعات زیارت و گردشگری مذهبی در ایران (1382-1400)
ندا رضوی زاده سمیه ورشوی -
دسترسی آزاد مقاله
65 - الگوی سلامت سازمانی مبتنی بر اعتماد در صنعت هواپیمایی ایران
غلامحسین ترابیان بادی ایرج سلطانی حمید دوازده امامی -
دسترسی آزاد مقاله
66 - توسعهی گردشگری هنرهای معاصر در ایران؛ چالشها و الزامات
سمیه مومنی نازنین تبریزی محمد حسن ذال -
دسترسی آزاد مقاله
67 - شناسایی عوامل مؤثر بر پیاده سازی اینترنت اشیاء برای هوشمندسازی مقاصد گردشگری با رویکرد آینده¬پژوهی (مورد مطالعه: استان فارس)
خدیجه کاوه مریم نکوئی زاده مسلم علیمحمدلو -
دسترسی آزاد مقاله
68 - طراحی مدل عوامل راهبردی مؤثر بر جذب سرمایه گذار در صنعت گردشگری با استفاده از رویکرد آمیخته
آرش فرهودی سید محمود شبگو منصف علی قلی پور سلیمانی -
دسترسی آزاد مقاله
69 - واکاوی عوامل و شاخص های افزایش جذابیت جاذبه ها و مقاصد گردشگری
علی امیری مهرشاد طولابی نژاد منیره غفران -
دسترسی آزاد مقاله
70 - شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر رقابت پذیری گردشگری شهر تهران
حسین فرهادی خواه کرامت اله زیاری سعید زنگنه شهرکی ناصر رضایی -
دسترسی آزاد مقاله
71 - شناسایی و اولویت بندی راهکارهای بهبود گردشگری میراث فرهنگی در ایران
زهرا معاون مسلم باقری فاطمه شکاری علی اصغر مباشری مهرداد کیانی -
دسترسی آزاد مقاله
72 - قابلیت ها و محدودیت های برندسازی گردشگری ایران در رقابت با کشورهای خاورمیانه
محمدرضا روزبهانی احمد ابوحمزه کیان شاکرمی -
دسترسی آزاد مقاله
73 - شناسایی الزامات و چالشهای بهکارگیری تولید اجتماعی در تولید صنایعدستی
وحید شریفی غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی سید علیرضا درخشان اشرف شاه منصوری ابوتراب علیرضایی -
دسترسی آزاد مقاله
74 - تأثیر تجربه گردشگران درمانی بر وفاداری به برند مقصد مراکز درمانی شهر تهران
ابوالفضل تاج زاده نمین مونا سلیمی امیررضا تاج زاده نمین -
دسترسی آزاد مقاله
75 - عوامل مؤثر بر ادراک معنوی گردشگران در ایران
مهناز دوستی ایرانی -
دسترسی آزاد مقاله
76 - تحولات موضوعی تحقیقهای حوزه گردشگری اسلامی و حلال: تحلیل کتابسنجی
فاطمه عزیزی -
دسترسی آزاد مقاله
77 - امکان سنجی توسعه گردشگری طبیعت محور در جنگلهای هیرکانی
محسن جوانمیری پور ندا محمدخانی گیلانی -
دسترسی آزاد مقاله
78 - پدیدارشناسی سبزگرایی در هتلهای استان همدان
آرش زینتی محمود حسن پور روزبه میرزائی -
دسترسی آزاد مقاله
79 - تحلیل پهنهبندی گردشگری شبانه در شهر شیراز
آزاده عظیمی مونا ارغوان امین فرجی -
دسترسی آزاد مقاله
80 - جایگاه خدمات گردشگری در اولویّت بندی خدمات رفاهی مورد نیاز فرهنگیان
غلامرضا بابائی آرش قهرمان -
دسترسی آزاد مقاله
81 - مشارکت در گردشگری: تحلیل مقالات منتشر شده در نشریات علمی
نسرین کاظمی پانته آ روغنگیرها ندا زرندیان -
دسترسی آزاد مقاله
82 - تأثیر تعهد سازمانی و رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان در هتل¬های پارس ائل¬گلی و شهریار شهر تبریز
جعفر بهاری سمیرا محمدی