Mendeley TY _ JOUR ID - 13981016204548 TI - مدل تأثیر گردشگری الکترونیک بر خرید خدمات گردشگری و سنجش مطابقت آن با رفتار گردشگران ایرانی JO - مطالعات اجتماعی گردشگری JA - ES LA - fa SN - 2382-9664 AU - مینایی رضا AU - نمامیان فرشید AU - معروفی فخرالدین AU - مرادی علیرضا AD - دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه AD - دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه AD - دانشگاه کردستان AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه Y1 - 1400 PY - 1400 VL - 14 IS - 7 SP - 0 EP - 0 KW - گردشگری الکترونیک KW - شبکه اجتماعی KW - رفتار گردشگر KW - بازاریابی KW - مدلسازی ساختاری-تفسیری DO - N2 - گردشگری با به کارگیری فناوری اطلاعات بزودی به بزرگترین صنعت خدماتی جهان تبدیل می شود. پلتفرم های شبکه های اجتماعی که استفاده از آن با دسترسی به اینترنت موبایل فراگیر شده، از ارزشمندترین ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات است و با امکان تعامل کاربران و تبادل انواع محتوا، سبک جدیدی از زندگی و رفتار گردشگران را ایجاد نموده است. بازاریابان باید از مزایای شبکه های اجتماعی اینترنتی و گردشگری الکترونیک برای افزایش توان رقابتی، سهم بازار وکسب سود با ارایه خدمات مطابق با خواست گردشگران اقدام نمایند. این پژوهش با استفاده از روش مدل سازی ساختاری-تفسیری و پس از بررسی حدوداً یک صد پژوهش مرتبط دارای نتایج کیفی و منتشر شده در مجلات معتبر، الگویی جامع، شامل 5 تم اصلی (محیط کلان، عوامل مدیریتی، فردی، گروه و بازاریابی) که شبکه های اجتماعی از طریق آنها بر رفتار گردشگران تاثیر می گذارند را بر اساس اولویت ارایه می نماید. همچنین مطابقت مدل با رفتار گردشگران ایرانی نیز با استفاده از روش های کمی و آماری بررسی شد. نتایج این پژوهش می تواند توسط کلیه بازاریابان و فعالان گردشگری مورد استفاده عملیاتی قرار گیرد. UR - rimag.ir/fa/Article/35745 L1 - rimag.ir/fa/Article/Download/35745 ER -